Narozen: 3. září 1953 - Loire, Francie
Filmy: Vetřelec 3
Aktivní roky: ?

Už od ranného dětství projevoval umělecké sklony. V pouhých 9 letech si místo obvyklých klukovských her vyrobil divadelní kostýmy a s baterkou a loutkami sehrál své první představení. Jako teenager byl zcela okouzlen kreslenými groteskami a komiksy. Tyto zdroje ovlivnily jeho tvorbu a vlastně ho přivedly k filmu. První kontakt s filmovým světem učinil jako autor recenzí animovaných filmů v časopisech Charlie menusel, Fantasmagorie, A suivre nebo slavném komiksovém magazínu Fluide Glacia. Pro Jeunetovu uměleckou dráhu bylo klíčové setkání s výtvarníkem Marcem Carem na festivalu animovaných filmů v Annecy. Stali se přáteli a vyrobili spolu první krátký animovaný film L'EVASION (1978). Pro francouzskou televizi začali vytvářet osobité provokativní reklamy a hudební videoklipy. Nasbírali tak dostatek zkušeností, aby natočili svůj druhý animovaný film LE MANEGE (1980). V roce 1991 Jeunet konečně přichází se svým prvním celovečerním filmem, na kterém pracoval dlouhých deset let. Jde o komedii o řezníkovi, který svérázným způsobem řeší nedostatek surovin pro své podnikání ve světě sužovaném katastrofou. Zvláštní, těžko zařaditelná podívaná slavila úspěch u kritiky i publika a Jeunetovi se otevřela možnost spolupráce s velkými studii.

Jeunet dostal nabídku ze zámoří. Studio 20th Century Fox mu na základě dvou předchozích celovečerních filmů svěřilo režii 4. dílu vetřelčí ságy. VETŘELEC 4: VZKŘÍŠENÍ z roku 1997 ovšem podráždil řadu pravověrných fanoušků, kterým vadilo zlehčující komiksové ladění a malá gradace děje. Jeunet pojal svého Vetřelce jako dobrodružnou komiksovou výpravu vedenou kosmickými piráty budoucnosti a doplnil ji řadou groteskních prvků, které narušovaly tradiční hororovou atmosféru.

Režisér se proto vrátil do Francie, kde natočil svůj dosud nejlepší film - AMÉLII Z MONTMARTRU. Jean-Pierre Jeunet je samorost, muž, který do filmové branže pronikl jako samouk a jehož tvorbu nejde jednoduše zaškatulkovat. Je mužem mnoha rozporů. K jeho filmovým vzorům patří Marcel Carne, Tex Avery a zejména Jacques Prévert. Jeho filmy nejsou obvykle silné dějem, ale atmosférou. Pro Jeuneta byla vždy důležitá forma, upřednostňoval ji před obsahem díla. Pracuje pomalu, je známý perfekcionalista, který mnoho času věnuje přípravě scény, výběru rekvizit a výtvarným detailům.

Často používá filtry k vytvoření poetických barev a čočky k deformaci obrazu. Jeho filmy až marnotratně hýří výtvarnými nápady, dekorativními prvky a scénickými hříčkami. Vybírá si herce se zajímavými rysy tváře, vedle nepostradatelného Pinona obsazuje často Rufuse a Jean-Clauda Dreyfuse, případně i Rona Perlmana, kterému pomohl prosadit se v Hollywoodu, když ho angažoval do Vetřelce 4. I když se Jeunet během spolupráce s velkými studii poněkud ukáznil, stále si udržuje osobité pojetí tvorby, jeho filmy jsou vhodné pro ty, kdo ocení originalitu, rozmanitost příběhů, výtvarné experimentální pojetí, poezii a karikaturu. Jeunetovou nejsilnější stránkou byla a je fantazie a hravost.

Jen si vyhledávejte informace, my stránku pořád upravujeme! (a náš kámoš Predátor taky!)


///////______---,,<<//;;; (Kdo je váš nejoblíbenější lovec ?)

Predátor (214 | 78%)
Vetřelec (62 | 22%)
Poslední příspěvky od uživatelů či návštěvníků

Posledně přidány a změny

Kdo je váš nejoblíbenější voják který se setkal s lovcem nebo vetřelcem?

Dutch (123 | 41%)
Mike Harrigan (31 | 10%)
Ellen Ripleyová (56 | 18%)
Alexa Woodsová (20 | 6%)
Royce & Isabelle (21 | 7%)
Elizabeth Shaw (14 | 5%)
Android David (15 | 5%)
Bishop (14 | 5%)
Meredith Vickers (8 | 3%)
 

,,Celtic z AVP odhazuje Vetřelce" 

TOPlist

predator icon  alien icon alien, egg icon
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one